Thursday, January 6, 2011

Armada kata siap sedia, bersama dengan senjata kosa kata, digabung pula dengan peribahasa, buat WARGA MALAYSIA.

Assalammualaikum, salam sejahtera, salam tahun baru, buat pembaca yang setia menunggu, maaf kerana lama tidak menulis warkah ini, bukan kerana benci atau berhenti, tetapi bercuti, merehat minda dan hati. 

Cerita sensasi...
isu terkini....
terhangat dalam LRT, TV dan pejalan kaki, mahupun kedai kopi, dari menteri-menteri ke kerani. 
















Impian negara yang dipendam lama, akhirnaya tertunai jua, 2010 menjadi saksinya, malaysia menjulang Piala Suzuki di Indonesia. Langkah mula dengan pelbagai kritikan, kekuatan yang tidak diendahkan, kehebatan yang diejek-ejekkan, apatah lagi menentang skuad handalan. Skuad harimau diperkotakatikkan, 14 tahun mengkin terus kempunan, dalam pula kumpulan jaguhan, tiada kemenangan mungkin terus kekalahan.
Itu kata warga Malaysia, melihat persembahan lama katanya, meniti tangga turunnya FIFA, tiada beza tiada serupa. Tetapi memang benar kata bola itu bulat, harimau mula tunjuk kuat, bernyawa dalam kumpulan hebat, menang, seri dan terikat. 
 
Dengan Fahmi yang sukar dibolosi,
penyudah berbisa si Safie Salie,
Safiq rahim kapten disegani, 
harimau gagah melangkah berani. 

Si pengkritik terus mengkritik dengan kritikan berbisa menusuk dada, hingga melangkah final pertama, ada pula nasib / tuah menyebelahi mereka, tetapi tatkala aksi dipadang ternyata, si harimau berbisa meratah si mangsa. Terus gagah ke final pertama, mengalas misi utama negara, bertemu pula jiran tetangga, sememangnya terkenal dengan kejaguhannya si Indonesia. Spekulasi terus menghantui, cemuhan, kritikan dan kontroversi dicetuskan tanpa belas kasihan. Harimau terus tetap teruskan, mengharungi final yang hangat diperkatakan, di atas kertas mereka bakal ditewaskan, di atas padang mereka menjulang kemenangan....... TAHNIAH SI HARIMAU MALAYA!!!!







 


No comments:

Post a Comment